Дошкільний навчальний заклад (ясла - садок) комбінованого типу № 60 «Ялинка - Веселинка» Черкаської міської ради.

For up to £250 Bonus for sports, use our exclusive bet365 Bonus www.abonuscode.co.uk Claim your bonus and start betting at bet365 now.

Організація оздоровлення дітей влітку

Літо – час дій, спроб і перевірки сил, час опанування та розуміння навколишнього світу. Кожен день, кожна літня година чарівна і неповторна. Влітку діти розумнішають, ростуть, стають кращими та гарнішими. Треба лише допомагати їм у цьому. Мета дорослих - цікаво, пізнавально організувати дозвілля дітей, залучити їх до корисних практичних дій. І коли, як не влітку, - найзручніший час для розгортання справді дитячого буття з його субкультурою, територією, лексикою, таємницями. Саме влітку, коли устрій життя стає більш розміреним, а не жорстко унормованим, є можливість, є місце для специфічних дитячих видів діяльності.

За умовами впровадження в практику роботи Базового компонента дошкільної освіти в Україні вихователі, оцінюючи досягнення вихованців, особливу увагу звертають на володіння оптимальним для віку вмінням здійснювати дитячі види діяльності – налагоджувати сюжетно-рольову гру, розгортати продуктивну діяльність, спілкуватися з дорослими та однолітками.

Протягом року підхід до організації устрою життя вихованців змінюється. Причому найбільші зміни відбуваються саме під час літнього оздоровчого періоду. Вихователі значно зменшують використання інтенсивних розвивальних технологій. Протягом навчального року вони залучають дошкільнят до творчого проектування дослідницької діяльності, сприяють зацікавленості до тривалих пошукових акцій, зосереджують увагу дітей на певному матеріалі через застосування методу «занурення». Влітку така інтенсивність спадає. Влітку потрібно відпочивати, і не лише дорослим, «змореним працею». Відповідно ми ставимо перед собою завдання:

  • Розвантажити «робочий день» вихованця;
  • Зробити педагогічний супровід більш мʼяким і гнучким;
  • Створити умови для реалізації дитячих ініціатив.

Час, звільнений від грандіозних та суперефективних задумів, вихователі використовують для підтримання дитячих ініціатив – ігрових, трудових, дослідницьких, для ситуативного спілкування на різні теми та за різними приводами, стимулювання дитячої активності в різних лініях розвитку. На зміну тривалим масштабним заходам приходять такі собі «малі форми». Найчастіше це:

  • Короткотривалі спостереження;
  • Ігри з раптовими сюжетами та приводами;
  • Міні-бесіди, міні-виставки, міні-драматизації;
  • Хвилинки творчості, милування, співчуття, співпереживання;
  • Ігри-подолання раптових перешкод та ін.

Зробимо кілька зупинок у літньому марафоні.

Зупинка 1. Як ми сприяємо фізичному зростанню дошкільнят.

Насамперед, ми нагадуємо собі, що фізичний розвиток – це не тільки розвиток мʼязів та оволодіння основними рухами. Він повʼязаний з предметно-практичною активністю дитини – діями з предметами, речами, іграшками. А «найкраща для малюка та іграшка, яку він може примусити по-різному змінюватися; для маленьких дітей найкраща іграшка – купа піску» (К.Ушинський). недаремно літній оздоровчий період розпочинається із завезення в дитячий садок піску та наповнення його у пісочниці. Вплив ігор з піском важко переоцінити. Ігри з піском впливають на:

  • Досвіду соціальної взаємодії;
  • Отримання предметно-практичного досвіду;
  • Художнє самовираження;
  • Пізнавальний розвиток;
  • Сенсорний розвиток;
  • Емоційне, психологічне врівноваження.

Де пісок, там і вода. Її не треба багато – достатньо і звичайної миски. Щастя буде через край! Ну то й що, що плюскотіти та пірнати можна лише долоньками! Долоньки це теж частина дитини. А ще можна організувати майже справжню регату чи морську битву, чи героїчно долати стихійне лихо. У звичайній мисці теж може бути девʼятибальний шторм з краганом. «Це хлопчача гра. Дівчата-геть!» Хто таке сказав?! З дівчаток бувають он які зухвалі і відчайдушні піратки. Як вихлюпали всю воду з «моря», то можна звернутися до води «небесної». Ніхто не зважатиме увагу на те, що дощ іде з пластикової пляшки, розпилювача чи водної «зброї», зате веселка справжня (якщо пощастить).

Крім того, наші малюки полюбляють будувати водоспади та водяні млини, майже справжні фонтани і здеркальні ставки. Ну то й що, що за якусь мить пісок поглинув воду. Ми разом з дітьми встигли нею помилуватися. Життя швидкоплинне. Що ми в історії Землі? Миттєвість. Тож кількахвилинний водоспад у пісочниці – епоха. Водяні малюнки на асфальті чи стіні теж швидко випаруються, але такі миті роблять дітлахів щасливими.